Ma a Peluszioni Szent Izidor-ről fogunk beszélni, egy olyan témáról, amely az elmúlt években a társadalomra gyakorolt hatása miatt vált aktuálissá. A Peluszioni Szent Izidor felkeltette a szakértők és a rajongók figyelmét, és nagy vitát váltott ki a következményeiről és következményeiről. Ahogy haladunk előre a digitális korban, a Peluszioni Szent Izidor visszatérő témává vált különböző területeken, a technológiától a társadalomtudományokig. Ebben a cikkben megvizsgáljuk a Peluszioni Szent Izidor különböző aspektusait, elemezve annak különböző perspektíváit és mindennapi életünkre gyakorolt hatását.
Peluszioni Szent Izidor | |
hitvalló | |
Születése | |
370 körül Alexandria | |
Halála | |
435/440 körül (kb. 65–70 évesen) Peluszion | |
Tisztelete | |
Tisztelik | Római katolikus egyház Görög ortodox egyház |
Ünnepnapja | február 4. |
Irodalmi munkássága | |
Fő művei | 2012 levél |
A Wikimédia Commons tartalmaz Peluszioni Szent Izidor témájú médiaállományokat. |
Peluszioni Szent Izidor vagy latinosan Pelusiumi Szent Isidorus (latinul: Isidorus Pelusiota), (Alexandria,[1] 370 körül[2] – Peluszion, 435[2]/440[1] körül) ókeresztény egyiptomi szerzetes, egyházi író.
Klasszikus műveltségű és teológiai képzettségű egyiptomi apát volt. Rövid terjedelmű, csiszolt stílusú fennmaradt leveleinek száma 2012-re[1] tehető. Ezek elsősorban aszketikus–erkölcstani és egzegetikai kérdésekkel foglalkoznak; de Izidor állást foglal az egyház és a világ sokféle eseményében is.[3] (Nem összekeverendő Egyiptomi Szent Izidorral.)