remete



Az internet a tudás kimeríthetetlen forrása, akkor is, ha remete-ről van szó. A remete-ről szóló évszázadok és évszázadok emberi tudását öntötték és öntötték a hálóba, és még mindig öntözik, és éppen ezért olyan nehéz hozzáférni, hiszen találunk olyan helyeket, ahol a navigáció nehézkes vagy akár kivitelezhetetlen is lehet. Javaslatunk az, hogy ne szenvedjen hajótörést a remete-re vonatkozó adatok tengerében, és hogy gyorsan és hatékonyan elérje a bölcsesség minden kikötőjét.

Ezt a célt szem előtt tartva tettünk valamit, ami túlmutat a nyilvánvalón: összegyűjtöttük a legfrissebb és legjobban megmagyarázott információkat remete-ről. Emellett úgy alakítottuk ki, hogy könnyen olvasható legyen, minimalista és kellemes dizájnnal, biztosítva a legjobb felhasználói élményt és a legrövidebb betöltési időt. Megkönnyítjük a dolgát, hogy Önnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mindent megtudjon a remete-ről! Ha tehát úgy gondolod, hogy elértük a célunkat, és már tudod, amit tudni akartál remete-ről, akkor örömmel látunk újra a sapientiahu.com nyugodt tengerében, amikor újra feléled a tudásvágyad.

Az Einsiedler (Mhd. Einsidelære , magányos letelepedés) azoknak az embereknek a gyjtfogalma, akik úgy döntöttek, hogy földrajzilag, társadalmilag vagy mentálisan magányosak legyenek ötleteikkel vagy életmódjukkal.

Koncepció és történelem

Remete , Wolf Traut fametszete , 1513

A szó remete a fejlesztése az ófelnémet Sedal a jelentése ülés a kés közép felnémet einsidelære hogy a egyedül, magányos rendezni, illetve lakóhelye lefordítani levelek. Abban az idben azonban az eremitae kifejezést használták , amely az ókori görög ermíts eredet volt , ami sivatagot jelent, ugyanakkor üres és lakatlan is.

Az els remeték a 3. században él sivatagi apák voltak . Krisztus radikális követinek tartották magukat, és Egyiptom, Palesztina és Szíria sivatagjának magányában kerestek menedéket, mintha az egyház szekularizációja ellen tiltakoztak volna szemükben. A remete élet aszkéta volt, szegénységben és szerénységben (az egyszer élet ideálja ). A figyelemeltereléseket és az ingereket távol tartották el csak azért, hogy párbeszédet folytassanak Istennel. A központi cselekvések az ima, a meditáció és a bnbánat voltak.

A remetizmust, mint az eredeti keresztény életmódot a 15. századig gyakorolták, és nagyra értékelték. A kés középkorban a háborúk lehetetlenné tették a remete életmódot.

A 20. században a korábban elmaradottnak számító európai életmód újjászületett a szaharai remetékrl szóló jelentéseknek köszönheten.

Mivel a Canon 603 1983-ban, a római katolikus egyház törvénykönyvének , a Codex Iuris Canonici változatnak a mai napig érvényes változatában a hermita életmódot a kánonjog szentté avatott életnek ismerte el.

A mai jelentés

A remete kifejezés nem csak a vallási remetét tartalmazza , hanem alkalmazható minden olyan emberre, aki földrajzilag, mentálisan vagy társadalmilag elhatárolódik a normától. A norma megállapítása és ezáltal a remeték egyértelm elhatárolásának meghatározása azonban nehéz. Ez egy megváltoztatható egyezmény, amely a zeitgeist alá tartozik. Minden társadalomban létezik egy hivatalosan kialakított és hallgatólagosan elfogadott szabályok történelmileg kialakult rendszere az élet alakítására. Ezek az általános magatartási szabályoktól a szerepszabályokig és a mentális megállapodásig terjednek. A remeték, annak ellenére, hogy ismerik ezeket a normákat, tudatosan élnek saját értékeik szerint, és elfogadják az ezzel járó magányt.

A földrajzi remeték térbeli távolságot biztosítanak maguk és a civilizáció között. Tudatosan választott élet lehet ez annak érdekében, hogy elkerüljük a környezet zavaró tényezõit a magányban, és teljes mértékben a tényleges feladatnak szentelhetjük magunkat, vagy feltételezhetõ a munkája által, mint a pásztor esetében.

A társadalmi remete inkább egyedül él, mint a közösség. Ennek okai:

  • egyéni jellemzik (például bezárkózás, lassúság), amelyek révén nem felelnek meg a lelkesedésnek és a környezetük követelményeinek; nem találnak megfelel megfelelt a kielégít interperszonális cseréhez;
  • kritikájukat az alkalmazandó normákkal kapcsolatban, ami a társadalommal való szakításhoz vezet egy küls kilépés formájában. Annak érdekében, hogy megszabaduljanak a társadalmi kényszerektl, a küls lemorzsolódás általában lemond mindenrl, ami korábban meghatározta az életüket, például a munkáról és a barátokról.

A mentális remete elképzeléseivel, nézeteivel és ötleteivel eltér a normától. Lelki területe eltér a szokástól, de nem törekszik a társadalomra szakításra, és tiszteletben tartja a kiszabott szabályokat. A mentális remete bels, spirituális folyamat. Két különböz típusra osztható:

  • Az ember egy lépéssel elzi meg idejét vagy környezetét, vagy egyedül van olyan úton, amelyet a társadalom nem látott elre.
  • A bels lemorzsolódások (lásd: Bels emigráció ) olyan értékrendben élnek, amellyel nem tudnak azonosulni. Belül szakított a külvilággal. Saját értékeit azonban nem fedi fel, és a felszínen továbbra is rendszeres életet él.

irodalom

  • Herbert Grundmann : Német remeték, remeték és remeték a középkorban (10. - 12. század). In: Kultúrtörténeti levéltár. 45. évfolyam, 1967., 6090.
  • Watteck Nora: Remete. Zárványok, remeték, remeték és erdtestvérek Salzburgban . Kép része Reinhard Rinnerthaler , Verlag St. Peter, Salzburg 1972, ISBN 3-900173-13-3 .
  • Anne Bamberg: Egyházilag elismert remeték. A kánonjogi törvénykönyv 603. kánonja és az egyházmegyei püspök felelssége. In: Rendelési levelezés. 45. évfolyam, 2004., 425-433.
  • Anne Bamberg: Remetek és a megszentelt élet. A kanonikus tipológiáról. In: Szellem és élet. 78. évfolyam, 2005, 313-318.
  • Maria Anna Leenen: magányos és egyedül Remetek Németországban , Aschendorff Verlag, Münster 2006, ISBN 3-402-00235-3
  • Maria Anna Leenen: Kiteszi magát Istennek és ellenáll. Remete lelkiség ma! Aschendorff Verlag, Münster 2009, ISBN 978-3-402-12811-4
  • Maria Anna Leenen: Régi életmód új köntösben. A Canon 603 Codex Iuris Canonici. Esszék és eladások. Munka segédeszköz. Verlag Traugott Bautz, Nordhausen 2012, ISBN 978-3-88309-696-4
  • M.Antonia Sondermann, "Praedicatio silentiosa et ecclesia minor", a katolikus egyház hatályos törvényei szerinti hermetikus élet, kiegészítések a 68. számú Munster-kommentárhoz, Ludgerus Verlag, Munster 2014, ISBN 978-3-87497-282-6 .
  • Hermann-Josef Sander, Az egyszerség és a lemondás mint életideál - Hermann Aufenanger (19011988) remete paptestvér, Jörg Mitzkat Verlag, Holzminden 2019, ISBN 978-3-95954-082-7 nyomában

web Linkek

Wikiszótár: Einsiedler  - jelentésmagyarázatok, szóeredet, szinonimák, fordítások

Egyéni bizonyíték

  1. A Kluge Etimológiai Szótárból, Walter de Gruyter & Co.
  2. Az els remetének Jézus Krisztust tekintették, aki 40 napot töltött zárójelként (közép-németül Klausner néven ) a sivatagban. Lásd Peter von Gengenbach. In: Szerzi lexikon . VII. Kötet, 434. oszlop.
  3. Maria Anna Leenen: Magányos és egyedül Remetek Németországban. 2. rész, 85-97. És 131-133.

Opiniones de nuestros usuarios

Galina Kónya

Mindig jó tanulni. Köszönöm a cikket a remete

Emese Hajdú

Nagy felfedezés ez a cikk a remete és az egész oldalról. Egyenesen a kedvencek közé kerül., Nagyszerű felfedezés ez a cikk a remete és az egész oldal

Viola Szép

A nyelvezet réginek tűnik, de az információk megbízhatóak, és általában minden, ami a remete íródott, nagy bizalmat ad., Nagyon érdekesnek találtam ezt a cikket a remete