Annapurna (istenn)



Az internet a tudás kimeríthetetlen forrása, akkor is, ha Annapurna (istenn)-ről van szó. A Annapurna (istenn)-ről szóló évszázadok és évszázadok emberi tudását öntötték és öntötték a hálóba, és még mindig öntözik, és éppen ezért olyan nehéz hozzáférni, hiszen találunk olyan helyeket, ahol a navigáció nehézkes vagy akár kivitelezhetetlen is lehet. Javaslatunk az, hogy ne szenvedjen hajótörést a Annapurna (istenn)-re vonatkozó adatok tengerében, és hogy gyorsan és hatékonyan elérje a bölcsesség minden kikötőjét.

Ezt a célt szem előtt tartva tettünk valamit, ami túlmutat a nyilvánvalón: összegyűjtöttük a legfrissebb és legjobban megmagyarázott információkat Annapurna (istenn)-ről. Emellett úgy alakítottuk ki, hogy könnyen olvasható legyen, minimalista és kellemes dizájnnal, biztosítva a legjobb felhasználói élményt és a legrövidebb betöltési időt. Megkönnyítjük a dolgát, hogy Önnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mindent megtudjon a Annapurna (istenn)-ről! Ha tehát úgy gondolod, hogy elértük a célunkat, és már tudod, amit tudni akartál Annapurna (istenn)-ről, akkor örömmel látunk újra a sapientiahu.com nyugodt tengerében, amikor újra feléled a tudásvágyad.

Annapurna és Shiva , modern festészet

Az Annapurna (bengáli: , szanszkrit annapr ételekben gazdag, míg az anna ételt és pra tele; tele van ), más néven Vishalakshi , hindu ni istenség, aki a ház, az aratás istennje , rizst, mindennapi kenyeret, fzést, bséget és ételt tisztelnek. A jó fzés ajándékát is megajándékozza. Annapurnának ügyelnie kell arra, hogy senki ne éhes legyen. Parvati anyaistennnek és nnek, valamint Shakti Shivasnak tekintik. A gazdagság fenntartójaként tekintenek rá. Úgy tartják, hogy aki étellel tölti meg az éhezk gyomrát, azt Isten ereje átitatja. A hindu hitben az istenség fel van ruházva azzal a hatalommal, hogy korlátlan mennyiségben szállítson ételt. Úgy gondolják, hogy aki imádja ket, az soha nem szenved majd élelmiszerhiánytól az életben. A gondozás és a mennyei gondoskodás isteni aspektusát szimbolizálja. Az istenséget a termékenység, a gazdagság és a mezgazdaság istennjeként is imádják, különösen Dél-Indiában, ahol nagyon népszer, és ahol sokféle szentélyt szentelnek neki. A leghíresebb temploma Annapurna található Kashi (más néven Varanasi vagy Benares ) az Indiában . A férje, Shiva mellett, akit ott Vishvanatha néven tisztelnek, Kashi királynjének tartják. Egy másik fontos istentiszteleti hely a Annapoorneshwari Temple a Horanadu , mintegy 100 km-re nyugatra Chikkamagaluru a dél-indiai állam Karnataka . Annapurna Kashi legfbb istennje és királynje. Azt mondják, hogy maga nem fog enni semmit, amíg az összes követjét nem táplálják megfelelen az ottani templomban. Annapurnát a három világ anyjának (Triloka) is nevezik . Az 108-name hyme jár nem csak a így az élelmiszerek, hanem a bölcsesség és a távoli világot.

ikonográfia

Annapurna középkori ábrázolásai Indiában szinte ismeretlenek, és csak Nepálban találhatók szórványosan. Az istennt mindenféle ékszerrel állva képviselik; Az egyik kezében egy kvel töltött ékszercserép van - a másik kezében egy serpeny vagy kanál az étel kiosztásához a kérknek. Az istenn ékszereket visel a csuklóján. Néhány modern ábrázolásban ül helyzetben van, és Shiva általában koponya alakú kolduló tálkával koldul az étel elé. Annapurna kanalával megtölti a tálat. A test színe piros. Gyakran trónon vagy lótuszon ül .

mitológia

Az Indiában és Nepálban nagyon népszer mítosz a következket mondja el: Egy nap Shiva és Parvati kockajátékot játszottak. A játék annyira érdekes lett, hogy fogadásokat kötöttek rá. Parvati ékköveit, Shiva pedig háromszögét tette. Shiva elvesztette a játékot és ezzel együtt a tridentét. Annak érdekében, hogy újra megnyerje t, Shiva ezúttal a kígyójára tippelt, és újra veszített. Amikor a játék véget ért, Shiva elvesztett mindent, amije volt, beleértve a kolduló tálat is. Shiva megalázva vonult vissza egy erdbe, ahol Visnu isten felkereste t, aki megkérdezte tle, akar-e újra játszani, hogy visszaszerezze mindazt, amit elveszített. Megfogadva tanácsát, Shiva beleegyezett és visszaszerezte mindazt, amit az elz meccsen elvesztett. De Parvati istenn gyanakodni kezdett Shiva hirtelen szerencsés sorozatára, és csalónak nevezte. Ez a házastársak verbális párbajához vezetett. Végül Vishnu közbelépett, és elmondta, hogy a köveket úgy mozgatták, ahogy kívánta, és csak azok az illúziók voltak bennük, hogy játszanak.

A szóbeli érv hamarosan filozófiai vitává változott, és Shiva azt mondta, hogy a birtoklás csak ideiglenes. Minden Maya , az étel pedig Maya. Jelképesen az élet olyan, mint a kockajáték - kiszámíthatatlan és kontroll nélküli. De Parvati nem értett egyet azzal, hogy az étel csak illúzió. Azt állította, hogy ha az étel csak illúzió, akkor az is csak illúzió. Meg akarta tudni, milyen lenne a világ, ha táplálék nélkül kell túlélnie és eltnik. Eltnésük a természet megtorpanását jelentette - nem voltak több szezonális változás; minden steril maradt, nem történt megújulás és születés. Hamarosan súlyos aszály és élelmiszerhiány következett be.

Shiva hamar rájött, hogy hiányos Shakti nélkül. Istenek ( dévák ), emberek és démonok ( asurák ) kértek ételt. Parvati istenn nem tudta elviselni halálra éhez gyermekeit, és megjelent Kashiban , ahol ételt kezdett osztani. Shiva kolduló tálkával jelent meg eltte, Parvati pedig megetette. Shiva rájött, hogy az ételt nem lehet puszta illúzióként elvetni, és ez szükséges az atmánt hordozó test táplálásához. Azóta Parvatit Annapurnaként, az isten istennjeként imádják. A mítosz világossá teszi, hogy az üdvösség ( moksa ) nem érhet el étel nélkül.

Rituálé és imádat

Az Annapurnát sok hindu háztartásban tisztelik. Az Annapurna képei megtalálhatók a konyhákban, éttermekben és az asztal közelében, ahol az étel elkészül, és ahol az ételeket csak az Annapurna áldására való felkelés után szolgálják fel. Amikor a hindu háztartásokban él emberek kidobják az ételmaradékokat, úgy gondolják, hogy ez felkelti a dühüket. Ezért nem pazarolják el az ételmorzsákat evés után. Az istennt Durga - Navaratri negyedik napján imádják . Az Annakuta (" ételhegy ") fesztivál ideje alatt az élelmiszer-hegyet valóban felállítják templomuk betöltésére. Egy tavaszi fesztivál során, amelyet a csírázó rizzsel társít, képét és halántékát zöld rizs hajtások díszítik.

Megjegyzések

Az Annapurna Himal hegycsoport , a nyolcezer Annapurna és másodlagos csúcsa a nepáli Himalájában , az istenn nevét viseli.

irodalom

  • Jan Knappert: Az indiai mitológia lexikona. Heyne, München, 1994, ISBN 3-453-07817-9 , 51. oldal Annapurna
  • Swami Satyananda Saraswati: Annapurna Puja és Sahasranam . ISBN 18-87472-85-1

web Linkek

Commons : Annapurna  - képgyjtemény

Egyéni bizonyíték

  1. Klaus Mylius, szanszkrit - német / német - szanszkrit szótár, Wiesbaden 2005, ISBN 3-447-05143-4
  2. Jan Knappert: Az indiai mitológia lexikona. München 1994, 51. o
  3. Annapoorneshwari templom a karnatakavision.com oldalon
  4. Annapurna a boloji.com ( Memento az az eredeti október 16, 2012-ben az Internet Archive ) Info: A archív linket helyeztünk automatikusan, és még nem ellenrizték. Kérjük, ellenrizze az eredeti és az archív linket az utasításoknak megfelelen, majd távolítsa el ezt az értesítést. @ 1@ 2Sablon: Webachiv / IABot / www.boloji.com
  5. David R. Kinsley: Hindu istennk az isteni nies látomásai a hindu vallási hagyományban . University of California Press, Berkeley, Los Angeles, London, Mahadevi , 143. o

Opiniones de nuestros usuarios

Aranka Kállai

Nagyszerű poszt a Annapurna (istenn)., Nagyszerű poszt a Annapurna (istenn).

Viola Király

Nem tudom, hogyan jutottam el ehhez a Annapurna (istenn) szóló cikkhez, de nagyon tetszett.

Vivien Berecz

Nagyon érdekes ez a bejegyzés a Annapurna (istenn)., Azt hittem, már mindent tudok a Annapurna (istenn)., Nagyon érdekes ez a bejegyzés a Annapurna (istenn).

Gerda Bodor

Végre! Manapság úgy tűnik, hogy ha nem írnak neked tízezer szavas cikkeket, akkor nem örülnek. Uraim tartalomírók, ez egy jó cikk a Annapurna (istenn)