Anja Bremer



Az internet a tudás kimeríthetetlen forrása, akkor is, ha Anja Bremer-ről van szó. A Anja Bremer-ről szóló évszázadok és évszázadok emberi tudását öntötték és öntötték a hálóba, és még mindig öntözik, és éppen ezért olyan nehéz hozzáférni, hiszen találunk olyan helyeket, ahol a navigáció nehézkes vagy akár kivitelezhetetlen is lehet. Javaslatunk az, hogy ne szenvedjen hajótörést a Anja Bremer-re vonatkozó adatok tengerében, és hogy gyorsan és hatékonyan elérje a bölcsesség minden kikötőjét.

Ezt a célt szem előtt tartva tettünk valamit, ami túlmutat a nyilvánvalón: összegyűjtöttük a legfrissebb és legjobban megmagyarázott információkat Anja Bremer-ről. Emellett úgy alakítottuk ki, hogy könnyen olvasható legyen, minimalista és kellemes dizájnnal, biztosítva a legjobb felhasználói élményt és a legrövidebb betöltési időt. Megkönnyítjük a dolgát, hogy Önnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mindent megtudjon a Anja Bremer-ről! Ha tehát úgy gondolod, hogy elértük a célunkat, és már tudod, amit tudni akartál Anja Bremer-ről, akkor örömmel látunk újra a sapientiahu.com nyugodt tengerében, amikor újra feléled a tudásvágyad.

Anja Bremer (született March 13-, 1901-ben a Sköpen , Kelet-Poroszország , január 24-, 1985-ben a berlini ) volt, egy fontos német galéria tulajdonosa és mkeresked . Galériája mellett ugyanabban a teremben vezetett egy bárot, amelyet mvészet és kultúra személyiségei különösen jól ismertek.

Élet

Emléktábla a Fasanenstrasse 37. számú háznál, Berlin-Wilmersdorfban

Anja Bremer középosztálybeli származású volt, és nem sokkal az els világháború után Berlinbe érkezett . Egy banki képzés után több évig az Egyesült Államokban élt , ahol sokféle munkában dolgozott, többek között szobalányként. 1942-ben visszatért Berlinbe. A képzmvészettel való mélyebb kapcsolat valószínleg csak a háború utolsó éveiben jött létre a Klosterstrasse mtermi közösség tagjaival való meglehetsen véletlenszer ismerkedés révén . Az ebbe a csoportba tartozó mvészek, például Werner Gilles , Werner Heldt és Herbert Tucholski az elsk között voltak, akiket Anja Bremer kiállított az általa 1946-ban alapított galériában. Anja Bremer az 1950-es évek közepétl élt a surinamiai Rudolf van der Laknál, aki még találkozásuk eltt csaposként és zenészként dolgozott.

Galerie Bremer - múlt és jöv

Az 1946-ban alapított Bremer Galéria 1950-ig a Berlin-Wilmersdorfban, a Südwestkorso 48. számú magánlakásban mködött. 1950 és 1955 között a Meinekestrben volt. 4-ben Berlin-Wilmersdorf. 1955-ben a Berlin-Charlottenburg Fasanenplatzra ( Fasanenstrasse 37) költöztették, és egy esti bárral bvítették. A régi épület helyiségeinek berendezési és berendezési tárgyait a Filharmónia és Állami Könyvtár építésze, Hans Scharoun tervezte . A galéria mvészei mellett az évtizedek során sok olyan vendég gylt össze itt, akik már a kezdetektl fogva értékelték a különleges hangulatot - többek között jó néhány híresség is. Will Grohmann , Walter Scheel és Mary Wigman , akik azok közé tartoznak, akiknek látogatásait fényképesen is dokumentálták. Anja Bremer 1985-ös halála után élettársa, Rudolf van der Laak folytatta a galéria és a bár vezetését. 2005-ben bekövetkezett halála után Rolf Rohlow átvette a galériát és a bárot, de 2010 szén mindkettt leállította. A történelmi berendezéseket eltávolították és tárolták. A Galerie Bremer nevet eltávolították az si épület homlokzatáról. 2010 februárja óta a vállalkozó, Udo Walz teljesen új koncepcióval vezeti Fasanen 37 bárját, amelyben rendszeresen rendeznek fényképészeti kiállításokat. Állítólag egy bár megnyitását tervezik a Galerie Bremer nevével és történelmi berendezésével.

Kiállítások a Bremer Galériában

Anja Bremer 1946 októberében nyitotta meg galériáját a háború eltti német modernizmusnak szentelt kiállítással: az elhunyt mvészek, Barlach, Beckmann, Kirchner, Klee, Kollwitz, Lehmbruck, Marc, Modersohn-Becker, Mueller és Rohlfs mellett voltak idsebb kortársak, mint például Feininger, Heckel, Hofer, Kokoschka, Marcks, Nolde, Pechstein és Schmidt-Rottluff. A klasszikus modernizmusnak fontos tényeznek kellett maradnia a háború utáni idszakban is. A következ években nagyra értékelt egyéni kiállítások voltak Ernst-Ludwig Kirchner , Max Beckmann , Karl Hofer munkáiról, és olyan mvészek, mint Max Kaus vagy Karl Schmidt-Rottluff, újra és újra bemutatásra kerültek másokkal együtt. Ugyanakkor a Galerie Bremer önálló kiállításait olyan fiatalabb kortársaknak szentelte - többnyire berlini személyeknek -, mint Bernhard Heiliger , Werner Heldt , Carl-Heinz Kliemann , Hans Laabs , Katja Meirowsky , Heinz Trökes és Hans Uhlmann . Sokan, például Gerhart Bergmann , Ulrich Härter , Willi Robert Huth , Ludwig Peter Kowalski , Rudolf Kügler , Dietmar Lemcke , Cornelia Ruthenberg , Eva Schwimmer , Peter Steinforth , Hans Thiemann , Alfred Winter kerültek bemutatásra átfogó kollektív kiállításokon.

A galéria folytatásának biztosítása érdekében a legnehezebb gazdasági körülmények ellenére az 1950-es évek elejétl megnövekedett az otthoni kiegészítk és a kézmves termékek értékesítése. Ezeket a kiállításokon mutatták be - a közönség és a mkritikusok örömére - képek és szobrok mellett. Tapio Wirkkala finn poharai vagy Egon Eiermann bútorai a csoport mvei mellett álltak, többnyire berlini mvészek, akik az évek során lazán fejldtek a Bremer Galéria körül.

A galéria kibvítése egy esti bárral 1955-ben szilárd alapot adott a Bremer-galéria számára a további fennállásához. Még akkor is, ha a kiállítási üzletág átmenetileg csökkent a bárüzlethez képest, még mindig sok figyelemre méltó kiállítás volt, például Max Ernst munkája az 1970-es években. Mivel a Galerie Bremer számos mvészét évtizedekig kísérte, a galéria az általa képviselt mvészekkel együtt öregedett. Míg az els években a Bremer Galéria programjának középpontjában a mvészi avantgárd állt, Anja Bremer életében a kiállítások egyre inkább bejáratott mvészeket és mvészeti mozgalmakat mutattak be.

irodalom

  • Markus Krause: Galerie Bremer. Az els évek 19461952 . Kupfergraben, Berlin 1996, ISBN 3-89181-351-1 .
  • Ingo Brunzlow: Új kezdetek vagy válság Magán mvészeti galériák Nyugat-Berlinben a háború vége és a berlini fal megépítése között (19451961). ( Írások mvészettörténetrl ; 75). Kova, Hamburg 2021, ISBN 978-3-339-12488-3 . (Ugyanakkor: Dissertation, University of Hamburg, 2019).
  • Eckhard Gillen, Diether Schmidt (szerk.): "5. zóna". Mvészet a négy ágazatban, 1945 és 1951 között . Berlinische Galerie, Nishen, Berlin 1989.

web Linkek

Commons : Anja Bremer  - Képek, videók és audio fájlok gyjteménye

Egyéni bizonyíték

  1. Er Galerie Bremer - A bár fodrászatában. In: tagesspiegel.de. Der Tagesspiegel , 2010. február 23., hozzáférés: 2019. október 17 .

Opiniones de nuestros usuarios

Margit Benkő

Régen láttam ilyen didaktikusan megírt cikket a Anja Bremer. Nekem tetszik

Mark Révész

Végre! Manapság úgy tűnik, hogy ha nem írnak neked tízezer szavas cikkeket, akkor nem örülnek. Uraim tartalomírók, ez egy jó cikk a Anja Bremer

Dora Cseh

Nagy felfedezés ez a cikk a Anja Bremer és az egész oldalról. Egyenesen a kedvencek közé kerül., Nagyszerű felfedezés ez a cikk a Anja Bremer és az egész oldal

Hermina Végh

Azt hittem, hogy már mindent tudok a Anja Bremer, de ebben a cikkben rájöttem, hogy néhány általam jónak hitt részlet nem is olyan jó. Köszönöm az információt