Anita Albus



Az internet a tudás kimeríthetetlen forrása, akkor is, ha Anita Albus-ről van szó. A Anita Albus-ről szóló évszázadok és évszázadok emberi tudását öntötték és öntötték a hálóba, és még mindig öntözik, és éppen ezért olyan nehéz hozzáférni, hiszen találunk olyan helyeket, ahol a navigáció nehézkes vagy akár kivitelezhetetlen is lehet. Javaslatunk az, hogy ne szenvedjen hajótörést a Anita Albus-re vonatkozó adatok tengerében, és hogy gyorsan és hatékonyan elérje a bölcsesség minden kikötőjét.

Ezt a célt szem előtt tartva tettünk valamit, ami túlmutat a nyilvánvalón: összegyűjtöttük a legfrissebb és legjobban megmagyarázott információkat Anita Albus-ről. Emellett úgy alakítottuk ki, hogy könnyen olvasható legyen, minimalista és kellemes dizájnnal, biztosítva a legjobb felhasználói élményt és a legrövidebb betöltési időt. Megkönnyítjük a dolgát, hogy Önnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mindent megtudjon a Anita Albus-ről! Ha tehát úgy gondolod, hogy elértük a célunkat, és már tudod, amit tudni akartál Anita Albus-ről, akkor örömmel látunk újra a sapientiahu.com nyugodt tengerében, amikor újra feléled a tudásvágyad.

Anita Albus (született október 9-, 1942-ben a müncheni is Anita Fleitmann ) német író és illusztrátor .

életrajz

Albus Anita apja, nagyapja és dédapja vegyészek voltak. A dédapja Justus von Liebig tanítványa volt . 1950 -ig élt családjával Wolfratshausenben , amikor Iserlohnba költöztek , ahonnan az apa származott. Anita Albus tanulmányozta ingyenes grafika a Folkwang Hochschule in Essen 1960-1964 és kezdte mvészi munka, mint a szerz a gyermekkönyvek. 1965 -ben Albus visszatért Münchenbe. A növények, madarak és pillangók aprólékosan megfestett ábrázolásairól vált ismertté - többek között illusztrálta Christoph Ransmayr Az utolsó világ cím regényét . 1997 -ben kiadta esszékötetét Die Kunst der Künste ( Eichborn Verlag ). 2004 óta tagja a Német Nyelv- és Költészeti Akadémiának is . Anita Albus felváltva él Münchenben és Burgundiában .

Albus Anita festmvész példaképeket talált a kora újkor mvészeiben, különösen a 16. és 17. században: E festk mvészetére gyakorolta magát, akik elképeszt pontossággal alkottak természetképeket a csendéletekben és a természettudományos enciklopédiákban. Akárcsak az iparosodás eltti korszak régi mesterei, Albus - úgymond vegyész -festként - saját színeit állítja el hagyományos pigmentek receptjei alapján . Az Albus - az iparilag elállított pigmentekkel ellentétben - inhomogén szerkezetével és speciális rétegzési technikájával a festési felületen egyedülálló színhatásokat és látszólagos háromdimenziós hatásokat hoz létre képeiben. Ha egyik könyvének, a Botanikai drámának az alcíme : Huszonnégy virág festett és leírott az életbl , akkor ez jellemzi Albus festmvész, mint romolhatatlan természettudós alkotó folyamatát. A mesteri hatás szempontjából nem elhanyagolható, hogy Anita Albusnak hónapokba telik a legkisebb képformátumok elkészítése is.

Általában Anita Albus festményeit elször saját könyveiben tette közzé: Természettörténeti szintézisek, mvészi és narratív megközelítések és ábrázolási módok. Nem szabad megemlíteni, hogy a múzeumok és galériák nagyrészt zárva tartanak munkájuk eltt. Mesterien reprezentatív, nagy nyugati hagyományok iránt elkötelezett alkotásai dacolnak a modern avantgárd mvészet fáramával.

2016 óta a Kunsthalle Kiel 63 alkotást kapott Anita Albustól végleges kölcsönbe a Karl-Walter és Charlotte Breitling Alapítványnak köszönheten . Ezeket egy kiállításon mutatták be 2017. májustól októberig.

Helyszín a mvészetben

Claude Lévi-Strauss nem egyszeren a klasszikus naturalizmus birodalmában találja Albust . "Aprólékos törekvésében a pontosságra" összekapcsolódik a rejtélyes ábrázolásával is, és a szürrealizmus hatása is van . A mvészetkritikus, Julia Voss tanúsítja, hogy Albus "úgy lát, ahogy a csendélet festi láthatják" anélkül, hogy a természet puszta utánzására törekedne. Inkább Voss szerint a mvészet abban áll, hogy a "felfedezéseket" láthatóvá kell tenni a festészet által.

Ritka madarakból

A ritka madarakról cím könyve , amely kihalott és veszélyeztetett madárfajokról készült beszámolókkal és képekkel, nagy figyelmet kapott . Munkája "a természettörténet, a mvészi és narratív megtekintés és ábrázolás azon szintéziseinek egyike, amelyek a 19. század óta egyre ritkábbá váltak, és elhoztuk Linné " Lappländische Reise "cím mvét, Audubon amerikai madárvilág -ábrázolását és Brehm állatát. az élet " - mondta Ulrich Baron.

A könyv tartalmazza mind a történelmi madár képek, például a portré egy pár beaking galambok az amerikai ornitológus és eladója John Audubon , valamint a saját képeket, festett festékekben Albus tette magát a régi receptek alapján. Az irodalmi díszes portrékat elmondja négy történet a kihalt madárfajok, beleértve az utas galamb és a lándzsa madarak , valamint hat olyan nagyon ritka faj, köztük kopasz ibis , haris és héja .

Bizonyos fajokra vonatkozó elemzéseiben a szerz oly módon jár el, hogy szembesíti a tudományos - régi és új - narratívákat a mitikus és irodalmi ismeretekkel. Ennek az az elnye, hogy egyrészt nem temeti el azt a hatalmas tudást, amelyet például az indiai mítoszok tartalmaznak, másrészt besorolja a természettörténetbe, amely "Minden könyvével újra bemutatja, hogy a tudományos pontosság és az érzéki ismeretek, a természettörténet, a kultúrtörténet és a festészet ma is csodálatosan összeolvadhatnak." 2015 nyarán Julia Benkert dokumentumfilmet készített munkájáról és életérl .

gyárak

  • Az ég a kalapom, a föld a cipm. Illusztrációk. Insel, Frankfurt am Main 1973.
  • A dalok kertje. Könyv gyerekeknek és másoknak. 11 régi német népdalt tartalmaz. Insel, Frankfurt am Main 1974.
  • Eia popeia és hasonlók. Régi altatódalok gyjteménye az emberektl. Insel, Frankfurt am Main 1978.
  • A botanikai látvány. Greno, Nördlingen 1987.
  • Farfallone: Novell in Letters. Hanser, München 1989, ISBN 3-446-15223-7 .
  • Szerelmi kötelékek. Történetek, Hanser, München 1993.
  • A mvészetek mvészete. A festészet emlékei. Diana, München 1999, ISBN 3-453-15036-8 .
  • Paradicsom és paradoxon. Csodák öt évszázadból (= The Other Library ), Eichborn, Frankfurt am Main 2002, ISBN 3-8218-4522-8 .
  • Ritka madarakból. Fischer, Frankfurt am Main 2005, ISBN 3-10-000620-8 .
  • A sok kéj. Próbálkozás Tania Blixen keresztül. Fischer, Frankfurt am Main 2007, ISBN 978-3-10-000621-9 .
  • A botanikai látvány. Huszonnégy virág festett és leírt az élet után. Fischer, Frankfurt am Main 2007, ISBN 978-3-10-000622-6 .
  • A sötétség fényében: Proustról. Fischer, Frankfurt am Main 2011, ISBN 978-3-10-000624-0 .
  • Baglyok és katedrálisok. Történetek, esszék és marginaliák. S. Fischer, Frankfurt am Main 2014, ISBN 978-3-10-000634-9 .
  • Naplepkék és holdlepkék. Fischer, Frankfurt am Main 2019, ISBN 978-3-10-000633-2 .

Kiállítások

Díjak

Idézet

"Albus Anita képein olyan dolgokat látunk, amelyeket elfelejtettünk vagy elfelejtettünk."

- Claude Lévi-Strauss

irodalom

web Linkek

Egyéni bizonyíték

  1. mausihexe1.blogspot.com
  2. Julia Voss: Valóságosabb, mint a valóság. In: FAZ.net . 2012. március 27., hozzáférés: 2018. október 13 .
  3. Julia Voss: Albus szemével. Beszéd a kiállítás megnyitóján Ritka madarakról és növényekrl. Albus Anita mvészi munkája. A Detlefsen Múzeumban, Glückstadtban 2012. március 25 -én.
  4. ^ Menjen a Kiel -i Mcsarnokba, hogy megnézze Albus Anita képeit. In: Frankfurter Allgemeine Zeitung . 2016. június 15., 14. o.
  5. Albus Anita - A látás mvészete. (Már nem érhet el online.) Kunsthalle zu Kiel, archiválva az eredetibl 2017. augusztus 20 -án ; megtekintve: 2017. augusztus 20 .
  6. ^ Claude Lévi-Strauss : Bevezetés. In: Albus Anita. Akvarell 19701980. Katalógus a kiállításhoz a Stuck Villa -ban, Münchenben. Insel, Frankfurt / M. 1980, ISBN 3-458-04868-5
  7. ^ Julia Voss : Albus Anita kiállítása Glückstadtban. Valóságosabb, mint a valóság. In: Frankfurter Allgemeine Zeitung. 2012. március 27
  8. Vélemények és mások itt: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Frankfurter Rundschau, Neue Zürcher Zeitung, Focus, ZDF Read! , Süddeutsche Zeitung, Deutschlandfunk, Berliner Zeitung .
  9. Rheinischer Merkur . 2005. október 6.
  10. Cord Riechelmann: Állandó átalakulás. Anita Albus fest és író elveszett, fenyegetett és veszélyeztetett madarakról mesél. In: A napilap . 2005. december 31.
  11. Katharina Narbutovic: Arpschnarp, kérjük, jelentse! Anita Albus a természettörténetet kultúrtörténetként gyakorolja. In: Der Tagesspiegel . 2006. február 14.
  12. Bajor televízió honlapja
  13. A szövegeim nem filigránok Anita Albus Sandra Hoffmannal beszélgetve, Deutschlandfunk, 2015. május 5., hozzáférés: 2015. május 6.
  14. Jó minség dió és szárított füge Sajtóközlemény Berlinben, 2010. december 13 -án
  15. ^ Évkönyv - Német Nyelv- és Költészeti Akadémia 2007 . Wallstein Verlag, Göttingen 2008, p. 265 ( google.com [hozzáférés: 2010. július 31.]).
  16. sueddeutsche.de hozzáférés: 2019. április 6
  17. Idézet a Frankfurter Allgemeine Zeitung -ból , 2009. július 25, 29. o.

Opiniones de nuestros usuarios

Irina Csordás

Tetszik az oldal, és a Anita Albus szóló cikk az, amit kerestem

Irina Timár

Nem tudom, hogyan jutottam el ehhez a Anita Albus szóló cikkhez, de nagyon tetszett.

Richard Szegedi

A Anita Albus szóló bejegyzés nagyon hasznos volt számomra., Köszönöm

Ildiko Koncz

A nyelvezet réginek tűnik, de az információk megbízhatóak, és általában minden, ami a Anita Albus íródott, nagy bizalmat ad., Nagyon érdekesnek találtam ezt a cikket a Anita Albus