Anish Kapoor



Az internet a tudás kimeríthetetlen forrása, akkor is, ha Anish Kapoor-ről van szó. A Anish Kapoor-ről szóló évszázadok és évszázadok emberi tudását öntötték és öntötték a hálóba, és még mindig öntözik, és éppen ezért olyan nehéz hozzáférni, hiszen találunk olyan helyeket, ahol a navigáció nehézkes vagy akár kivitelezhetetlen is lehet. Javaslatunk az, hogy ne szenvedjen hajótörést a Anish Kapoor-re vonatkozó adatok tengerében, és hogy gyorsan és hatékonyan elérje a bölcsesség minden kikötőjét.

Ezt a célt szem előtt tartva tettünk valamit, ami túlmutat a nyilvánvalón: összegyűjtöttük a legfrissebb és legjobban megmagyarázott információkat Anish Kapoor-ről. Emellett úgy alakítottuk ki, hogy könnyen olvasható legyen, minimalista és kellemes dizájnnal, biztosítva a legjobb felhasználói élményt és a legrövidebb betöltési időt. Megkönnyítjük a dolgát, hogy Önnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mindent megtudjon a Anish Kapoor-ről! Ha tehát úgy gondolod, hogy elértük a célunkat, és már tudod, amit tudni akartál Anish Kapoor-ről, akkor örömmel látunk újra a sapientiahu.com nyugodt tengerében, amikor újra feléled a tudásvágyad.

Sir Anish Kapoor (született March 12-, 1954-ben a Mumbai , India ) egy indo-brit szobrász . A legkívánatosabb mvészeti díjak és magas polgári díjak nyertese, napjaink egyik legelismertebb mvésze.

élet és munka

Kapoor egy indiai hindu fia, aki hidrográfusként dolgozott az Indiai Haditengerészetben, és egy zsidó iraki n. Tizenhat évesen hagyta el Indiát, elször egy kibucban élt Izraelben, és 1973-ban Londonba érkezett, ahol mvészetet tanult a Hornsey Mvészeti Fiskolán, majd a Chelsea Mvészeti és Design Fiskolán . Az indiai Dehradunban lév Doon iskolába is járt . Munkája a nyugati és a keleti kultúra, valamint a vallási témák hatásait mutatja be. A mvekbl nem derül ki, hogy egy meghatározott valláshoz tartozik-e.

Kapoor már az 1970-es években színes pigmentekbl készült szobrokkal kapott nemzetközi figyelmet . Monokróm szobai installációk révén szokatlan anyagokból készült monumentális szobrokhoz jutott. Marsyas ( Marsyas ) 2002-ben telepített turbinagépházi a Tate Modern Londonban. Az általa létrehozott oltárk található a drezdai Frauenkirche alsó templomában . 2003-ban a Vörös hazám címmel vazelinbl és viaszból készített 20 tonnás vörös szobrot állított egy mkiállításra a Kunsthaus Bregenzben . 2006-ban a "The Bean" néven is ismert Cloud Gate követte a 110 tonnás rozsdamentes acél szerkezetet a chicagói Millennium Parkban . 2008-ban Kapoor megrendelt munkát készített a berlini Deutsche Guggenheim számára a memória 24 tonnás acélszobrával , 2009/2010-ben pedig a Salamon R. Guggenheim Múzeumban volt látható .

Kapoor megtervezte az ArcelorMittal Orbit 115 méter magas szobrot a 2012-es londoni olimpiai játékokhoz . A szerkezet sodrott acéltartókból áll, és egy keleti vízvezeték alakjára emlékeztet . A tetején egy nézplatform található. Az acéltorony 2014 óta látogatható.

Szintén 2012-ben Kapoor elkészítette Richard Wagner régi mvének, a Parsifalnak az új produkcióját az amszterdami Nederlandse Operában . Pierre Audi operaház igazgatója állította színpadra, Fischer Iván vezényelte . A jelmezeket Christof Hetzer tervezte .

2018-ban a portugál Serralves Múzeum kiállításának látogatója megsérült, amikor a Descent into Limbo (Descent into Limbo ) installáció mély lyukába esett ; azt hitte, hogy a betonkocka közepén lév lyuk optikai csalódás lesz.

Kapoor biztosította a Vantablack anyag mvészeti felhasználásának kizárólagos jogait a Surrey NanoSystems gyártó vállalattól ; Más területeken a felületi bevonat továbbra is szabadon használható. A Kapoor Vantablackhoz fzd kizárólagos jogai folyamatos vita tárgyát képezik. A Kapoor kritikusai között vannak Christian Furr és Stuart Semple brit festk .

2020. szeptember közepe óta egy sötét PVC-bl készült hatalmas labdát helyeztek el a rotundában a müncheni Pinakothek der Moderne múzeum bejárati részén , amely a ház három emeletén húzódik. Kapoor két év alatt kifejlesztett mve 14 méter magas és 22 méter széles, és Münchenbe illesztése két napig tartott. A HOWL név Allen Ginsberg azonos nev hosszú költeményén alapul, és maga Kapoor ni er és szenvedély kifejezjeként értelmezi, a barna-vörös szín a menstruációs vérre utal .

Anish Kapoor Londonban él és dolgozik.

Díjak és díjak

Kiállítások (válogatás)

  • 1990-ben Anish Kapoor részt vett a velencei biennálén .
  • 1992-ben részt vett a Documenta IX ben Kassel .
  • Az 2003-ban a Galleria Continua in San Gimignano , Siena tartományban mutatott cím kiállítást Anish Kapoor .
  • 2008. május 30-tól szeptember 7-ig a bostoni Kortárs Mvészeti Intézet Kapoor munkájának szentelte a múlt, a jelen, a jöv kiállítást .
  • 2009. január és április között Kapoor Lövés a sarokba cím kiállítása megtekinthet volt a bécsi Iparmvészeti Múzeumban (MAK). Ugyanebben az évben a londoni Királyi Akadémia széles kör kiállítást szentelt a mvész sokszín munkájának.
  • 2011-ben, Leviathan szerkezet, amely súlya 12 tonna, és fújják 72.000 köbméter leveg , kiállítottak a Grand Palais in Paris részeként az éves Monumenta . Ugyanebben az évben Kapoor bemutatta Felemelkedés cím installációját a San Giorgio-bazilikában , az 54. velencei mvészeti biennálén . Munkám során a megjelenés és a valóság gyakran elmosódott. Ami különösképpen érdekel a Felemelkedés iránt, az az anyagtalanság gondolata, amely itt objektummá válik: a füst oszlopká alakul. Ebben a mben utalás van Mózesre is egy füstoszlop, egy fénysugár után a sivatagban. Ugyanakkor Kapoor mvei Milánóban két kiállítási helyszínen voltak megtekinthetk: a Rotonda di Via Besana-ban és a Fabbrica del Vapore-ban.
  • 2013: Aarhus, ARoS: Klein / Byars / Kapoor
  • A mvész elkészítette a Szimfónia egy szeretett napnak cím installációt a Martin-Gropius-Bau átriumára , ahol 2013- ban Berlinben került megrendezésre a Kapoor kiállítás . Vérvörös viaszdarabokat emelnek fel több méterrel a szállítószalagokon, majd egy hatalmas, mélyvörös korong elé hullanak, amely a lemen napot szimbolizálja.
  • A Piszkos sarok (20112015) cím alkotás, amely Kapoor hat monumentális alkotásának egyike, amelyet 2015 júniusától novemberig Versailles palotakertjeiben állítottak ki, a 2015. júniusi színes támadás után szeptember elején a vandalizmus második áldozata lett. Olyan antiszemita jelszavakkal szórták be, mint például: A francia nemzet második meggyalázása zsidó tevékenység révén, Szégyen, becsület, csalárd sátánizmus, SS véráldozat, Királyn véráldozat másodszor vagy Krisztus király Versailles-ban. A Dirty Corner egy kb. 10 m magas nyílásban végzd 50 m hosszú acélcsbl, valamint a nyílás körül lév kövekbl áll. A sajtó a kiállítás megnyitása után idézte Kapoor-t a "Queen hüvelye" kifejezéssel. Azóta a francia royalisták megértették a malkotást, hogy Marie Antoinette hüvelyét jelképezzék, és a francia történelmet szennyezettnek tekintik. Kapoor késbb elhatárolódott ettl az ábrázolástól. A versailles-i kertek nagylelk, szimmetrikus elrendezésével az "örök hatalmat" is érzékeltetni kívánták. Az e kertekben való kiállítás meghívására válaszul ennek megfelelen úgy döntött, hogy aláássa a tökéletes felületet. Ezúttal Kapoor úgy döntött, hogy a mnek változatlanul meg kell maradnia, és viselnie kell a sérülések és az intolerancia hegeit - "emlékeztetve az antiszemitizmusra, amelyet inkább elfelejtünk". Ez az emberi szellem és kultúra elleni erszakos támadás is. Ez most a malkotás részévé válik.

irodalom

  • Anne Schloen: Anish Kapoor: Fest vagyok, szobrász , in: Künstler. A kortárs mvészet kritikai lexikona, 50. kiadás, 14. kiadás, München 2000. ISSN  0934-1730
  • Sandhini Poddar: Anish Kapoor - emlék . [Deutsche Guggenheim, Berlin, 2008. november 30. és 2009. február 1.]. Guggenheim Museum Publ., New York, 2008. ISBN 978-0-89207-378-8 .
  • Peter Noever (szerk.): Anish Kapoor - sarokba lövés [a kiadvány az azonos nev kiállítás alkalmából jelent meg, a MAK Bécs, 2009. január 21-tl április 19-ig]. Cantz Verlag, Ostfildern 2009. ISBN 978-3-7757-2382-4 .
  • David Anfam : Anish Kapoor . Phaidon, London 2009. ISBN 978-0-7148-4369-8 .

Dokumentáció

web Linkek

Commons : Anish Kapoor  - képek, videók és hangfájlok gyjteménye

Egyéni bizonyíték

  1. Ablak az önmagához : Anish Kapoor Emlékm szobra a New York-i Guggenheim Múzeumban : db-artmag.de .
  2. Az ember azt gondolja, hogy a malkotás optikai csalódás - és beleesik. In: www.faz.net. 2018. augusztus 22., 2018. december 27 .
  3. a b Ez a fekete a mvészet dinamitja , ORF , 2016. március 4
  4. B a b A mvész szuperfeketén viszálykodik: Anish Kapoor vs. Stuart Semple , az Ö1 Leporello rádió , 2017. január 11
  5. Óriás bál, Anish Kapoor, München , Kulturnachrichten, Deutschlandfunk Kultur, közzétéve és megtekintve: 2020. szeptember 16.
  6. Handbuch der Kulturpreise In: ARCult , 4. évfolyam , 2001., 409. oldal.
  7. Tiszteletbeli tagok: Anish Kapoor. Amerikai Mvészeti Akadémia , 2019. március 12 .
  8. https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/206698/Birthday_Honours_List_2013.pdf
  9. ^ Anish Kapoor - Lövés a sarokba. MAK, 2009, megtekintve: 2016. március 10 .
  10. Tom Lubbock: Anish Kapoor, Királyi Akadémia, London. In: A Független , 2009. szeptember 24.
  11. http://www2.illy.com/wps/wcm/connect/DE/illytools/footer/presse/pressemitteilungen/preview-anish-kapoor-ascension-54-kunstbiennale-venedig
  12. Klein / Byars / Kapoor. In: aros.dk (angol).
  13. ^ Kapoor Berlinben. ( Az eredeti emléke 2016. március 5-tl az Internetes Archívumban ) Információ: Az archív linket automatikusan beillesztették, és még nem ellenrizték. Kérjük, ellenrizze az eredeti és az archív linket az utasításoknak megfelelen, majd távolítsa el ezt az értesítést. In: berlinerfestspiele.de . @ 1@ 2Sablon: Webachiv / IABot / www.berlinerfestspiele.de
  14. ^ Katrin Schirner: Anish Kapoor Berlinben. In: artberlin.de .
  15. ^ John Lichfield: Anish Kapoor válaszol Versailles hüvelyi sorára - Mondtam Nem hinném ... In: The Independent , 2015. június 5. (angol nyelven).
  16. Vita a versailles-i hüvelyrl. In: tagesschau.de , 2015. június 9.
  17. A "Dirty Corner" ismét elkendött. In: n-tv , 2015. szeptember 7.
  18. Anish Kapoor Dirty Corner szobra megint rongált. In: BBC News , 2015. szeptember 7.
  19. Valérie Duponchelle: Anish Kapoor: L'uvre vandalisée restera telle quelle In: Le Figaro , 2015. szeptember 6. (francia).
  20. Anish Kapoor Versailles Szobor rongáltak antiszemita gyalázkodást . hiperallergiás, 2015. szeptember 7

Opiniones de nuestros usuarios

Denes Hegedűs

Köszönöm ezt a bejegyzést a Anish Kapoor, pont erre volt szükségem., Köszönöm ezt a bejegyzést a Anish Kapoor, pont erre volt szükségem.

Henriette Barta

Ez a bejegyzés a Anish Kapoor segített abban, hogy az utolsó pillanatban befejezzem a holnapi munkámat. Már láttam magam előtt, hogy visszamegyek a Wikipédiához, amit a tanárnő megtiltott nekünk. Köszönöm, hogy megmentettél

Bela Csorba

Nagyon hasznosnak és élvezetesnek találtam a Anish Kapoor talált információkat. Ha egy 'de'-t kellene mondanom, talán az lenne, hogy nem eléggé befogadó a megfogalmazása, de egyébként nagyszerű., A Anish Kapoor szóló cikk nagyon hasznos és élvezetes., A cikk nagyon hasznos és élvezetes

Paul Sági

Helyes. Megadja a szükséges információkat a Anish Kapoor., Helyes