Aniran



Az internet a tudás kimeríthetetlen forrása, akkor is, ha Aniran-ről van szó. A Aniran-ről szóló évszázadok és évszázadok emberi tudását öntötték és öntötték a hálóba, és még mindig öntözik, és éppen ezért olyan nehéz hozzáférni, hiszen találunk olyan helyeket, ahol a navigáció nehézkes vagy akár kivitelezhetetlen is lehet. Javaslatunk az, hogy ne szenvedjen hajótörést a Aniran-re vonatkozó adatok tengerében, és hogy gyorsan és hatékonyan elérje a bölcsesség minden kikötőjét.

Ezt a célt szem előtt tartva tettünk valamit, ami túlmutat a nyilvánvalón: összegyűjtöttük a legfrissebb és legjobban megmagyarázott információkat Aniran-ről. Emellett úgy alakítottuk ki, hogy könnyen olvasható legyen, minimalista és kellemes dizájnnal, biztosítva a legjobb felhasználói élményt és a legrövidebb betöltési időt. Megkönnyítjük a dolgát, hogy Önnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mindent megtudjon a Aniran-ről! Ha tehát úgy gondolod, hogy elértük a célunkat, és már tudod, amit tudni akartál Aniran-ről, akkor örömmel látunk újra a sapientiahu.com nyugodt tengerében, amikor újra feléled a tudásvágyad.

Az Anrn vagy Anrn etno-nyelvi kifejezés, amely nem iránt vagy nem iránt jelent, és ellentétben áll rnnal . Általánosságban Anrn olyan országokra utal, ahol nem beszélnek iráni nyelvet . A pejoratív értelemben képviseli a politikai és vallási ellenség Irán és Zoroasztrizmus .

A Sassanid anrn kifejezés

Az Anrn kifejezés a közép-perzsa Anrn- ból származik (Pahlavi-írásban nyrn ), és rn antonimája , amely vagy a szászánidák népét, vagy államát jelentette . Vallási kontextusban az Aner kifejezés olyan személyt jelöl, aki nem Zoroaster vallása . Anr olyan emberek voltak, akik imádták a déweket (démonokat), vagy más vallásokhoz tartoztak. A 9. és 12. század perzsa szövegeiben az arabokra , a törökökre és általában a muzulmánokra Anr néven hivatkoztak.

Feliratokban

A hivatalos használatban az Anrn kifejezést elször Shapur felirat említi (241-tl 272-ig uralkodik). Ebben Shapur magát rn és Anrn királyainak nevezte . Anern mindig a külvilágra utal (a Szászánida Birodalomon kívül), Turan szerint a mindig veszélyeztetett Közép-Ázsia északkeleti határa, és nem utolsósorban a Római Birodalom nyugati határa, a kés ókori Perzsa Birodalom vetélytársa. .A másik felirata közel Naqsch-e Rostam, Schapur számít Szíriában , Kappadókia és Ciliciából , amit meghódított után gyzelmet a római császárok Valerian és Philip arab , mint földeket Anrn.

A cím a király a Kings Érántól és Anrn ben megmarad, mint egy jelz a késbbi szasszanida vonalzók. Harminc évvel Shapur után Kartir fpap Kis-Ázsiát , Örményországot , Albániát és a Kaukázust is felsorolta egy másik feliratban Naqsch-e Rostam közelében az Anrn-i országok listáján. Örményországot és a Kaukázust azonban Shapur korábban rn országának tekintette.

Az anrn kifejezés az Avestában

Bár az anrn és rn kifejezéseket elször a szászánidák említették, elvileg évszázadokkal idsebbek. Az Avesta kifejezés jelenik meg Anairya és ismerteti a turáni . Ezek a turáni Anrnok, akik az avesztán nyelv nép hagyományos ellenségei voltak , a zoroasztikus kozmogóniában és a kozmológiában a gonosz isten, Angra Mainyu által létrehozott tizenhat ország károsító népeként jelennek meg . Ezek az országok a világ Anahita folyóján fekszenek , amely Ahura Mazda jóisten tizenhat országa körül folyik. Ezen országok egyike Airyanem Vaejah , ahol az irániak élnek.

A Zoroastic szövegek a 9. és a 12. században a legendás király és általános Turáni Afrasiab van, együtt Azhi Dahaka és Nagy Sándor, a leggylöltebb ellensége, hogy Ahriman (a Avesztán Angra Mainyu) ellen küldött az irániak.

Az anrn kifejezés a shhnme-ben

A shhnme a költ Firdausi veszi fel az egyesület Anrn a turáni újra. A költ megtalálja Turan földjét az Oxus folyón, és azonosítja a törökök földjével. Ettl eltekintve úgy tnik, hogy a Turan kifejezést már a kés ókor végén bevették a Szászánida Birodalomba , hogy leírják az ellenséges nomádok ( iráni hunok , gök törökök ) földjét az Oxus folyó túlsó partján.

Firdausi szerint Anrn szülhazájától - Khorasantól - északra található, és szinte egybeesik Anrn fekvésével az Avesta fell. Kivételt képez ez alól Szogdia , ami szintén Anrn után Firdausi, bár úgy tnik, a Avesta egyik országában Ahura Mazda.

A Shhnme hagyománya szerint a legendás iráni király, Fereydn három fia között megosztotta a világot. A nyugati országok a legidsebb fiúhoz, Selmhez, az északi országok Turhoz, a középs országok pedig Iradschhoz kerültek . A hagyomány szerint ez a felosztás családi konfliktushoz vezetett, amelyben a két idsebb fiú, Tur és Selm szövetségesként léptek fel Iradsch ellen. Iradschot testvérei megölik. Ezzel a testvérgyilkossággal megkezddik Manutscher , Iradsch fia bosszúhadjárata, amelynek végén Selm és Tur meghal.

Firdausi számára a turániak / aniránok (gyakran váltakozva használja a szavakat) tagadhatatlanul a béke ellenségei. Az irániakkal való konfliktusuk a sahnameh f témája, és a szöveg több mint felét elfoglalja. Az irániak nagy hseit és csodálatra méltó embereit a turánok gyakran megölik. A Shahnameh után egy Tur-Baratur nev turáni rabló megölte a 77 éves Zarathustra prófétát Balkh városában .

Megjegyzések

  1. a b c d Phillipe Gignoux: cikk Anrn az Encyclopedia Iranica-ban .
  2. David Niel MacKenzie: rn, rnahr cikk az Encyclopedia Iranica-ban
  3. a b Ehsan Yarshater: Afrsb cikk az Encyclopedia Iranica-ban
  4. ^ Richard Payne: Turan készítése. Az iráni kelet bukása és átalakulása a kés ókorban. In: Journal of Late Antiquity 9., 2016, 441.
  5. Maneckji N. Dhalla: Zoroastrian Civilization , OUP-Verlag, New York 1922, 5-6. O.
  6. ^ AV Williams Jackson: Zoroaster, az ókori Irán prófétája , Columbia UP, New York 1899, 130131.

Opiniones de nuestros usuarios

Irina Lévai

Tetszik az oldal, és a Aniran szóló cikk az, amit kerestem

Tamas Balázs

Ebben a Aniran szóló bejegyzésben olyan dolgokat tudtam meg, amiket nem tudtam, úgyhogy most már mehetek aludni

Adam Mester

Végre! Manapság úgy tűnik, hogy ha nem írnak neked tízezer szavas cikkeket, akkor nem örülnek. Uraim tartalomírók, ez egy jó cikk a Aniran