Animatronic



Az internet a tudás kimeríthetetlen forrása, akkor is, ha Animatronic-ről van szó. A Animatronic-ről szóló évszázadok és évszázadok emberi tudását öntötték és öntötték a hálóba, és még mindig öntözik, és éppen ezért olyan nehéz hozzáférni, hiszen találunk olyan helyeket, ahol a navigáció nehézkes vagy akár kivitelezhetetlen is lehet. Javaslatunk az, hogy ne szenvedjen hajótörést a Animatronic-re vonatkozó adatok tengerében, és hogy gyorsan és hatékonyan elérje a bölcsesség minden kikötőjét.

Ezt a célt szem előtt tartva tettünk valamit, ami túlmutat a nyilvánvalón: összegyűjtöttük a legfrissebb és legjobban megmagyarázott információkat Animatronic-ről. Emellett úgy alakítottuk ki, hogy könnyen olvasható legyen, minimalista és kellemes dizájnnal, biztosítva a legjobb felhasználói élményt és a legrövidebb betöltési időt. Megkönnyítjük a dolgát, hogy Önnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mindent megtudjon a Animatronic-ről! Ha tehát úgy gondolod, hogy elértük a célunkat, és már tudod, amit tudni akartál Animatronic-ről, akkor örömmel látunk újra a sapientiahu.com nyugodt tengerében, amikor újra feléled a tudásvágyad.

Ahogy az Animatronic (más néven németesített animatronika ) mechanikus , pneumatikus és elektronikusan megjelölt karakterek, amelyek állati vagy antropomorfak lehetnek, és a vidámparkokban , a vásárokon biztosítaniuk kell, a nagy áruházakban és a filmiparban a szórakozás érdekében.

etimológia

A modern animatronic kifejezés egy brönd szó , amely az angol animáció (németül "animáció", "mozgás") és elektronikus (németül "elektronika") szavakból áll, és elssorban az ábra mködését jelzi. A kifejezés angol és német formája is a vidámparkok területérl származik, ahol a számokat kezdetben leggyakrabban használták.

prekurzor

A mechanikusan vezérelt zenei dobozokat , robotokat és babákat már az ókorban is ismerték. A kínai munka Liezi (kínai; mintegy 30 AD) már ismertet egy állítólagos mechanikus ember. Az életnagyságú alak állítólag tudott pózolni, járni és még énekelni is. Vitatott, hogy valóban tisztán mechanikus eszközrl volt -e szó, vagy nem inkább álruhás színészrl. 1551 körül a híres feltaláló és fest, Leonardo da Vinci kifejlesztette és megépítette az úgynevezett Automata Leone -t , egy mechanikus oroszlánt, amely - a korabeli szemtanúk szerint - nem csak járni tud, hanem bólintani és leülni is. Da Vinci adta a szám a francia király I. Ferenc ajándékba, megköszönve Lyon sikeres szövetségek és Firenze . Az Automata Leone az animatronika mechanikus elfutára lett volna.

Építkezés

Általában animatronics áll egy mechanikus endoskeleton egy burkolatot, és a jelmez . Az endoszkeleton úgy van felépítve, hogy meghatározza az animatronic figura alapformáját, és csak a kabátot és a jelmezt kell hozzáigazítani. Lehet alumíniumból , manyagból és / vagy acélból . A marionetthez hasonlóan a legtöbb testrész többé -kevésbé szabadon mozoghat az elektronikusan vezérelt kis motoroknak köszönheten. A mobilitást nem kell a f végtagokra (például karokra, lábakra és fejre) korlátozni. A legmodernebb animatronika például rendkívül összetett és változatos arcmechanikával rendelkezik, amely lehetvé teszi a reális arckifejezéseket és gesztusokat. A hüvely csak az endoszkeleton egyes részeit veszi körül, hogy megvédje ket és elkerülje az áramütést. De alakításra is használják, vagyis olyan testrészek, mint a comb, a mellkas és a fenék, elre meg vannak formázva, beállítva és késbb a jelmez által lefedve. Végül a jelmez általában két vagy három réteg habból és más, a jelmezekhez szokásos anyagokból áll (pl. Toll és mszrme). Bizonyos filmszörnyek számára az animatronikus jelmezeket gyakran pazarul kitalálják.

funkcionalitást

A modern animatronika számítógépes vezérlés. A munkamódszer két fázisra osztható: a szoftver programozása és a lejátszás koordinálása . A programozási szakaszban a karakter és a kiválasztott hangsáv jövbeli mozgásai bekerülnek a vezérlszoftverbe. A lejátszási szakaszban a mozgást és a hangsávot a lehet legszinkronabban koordinálják , amíg az eredménynek megfelel módon nem illeszkednek egymáshoz. A lejátszási fázis vagy manuálisan ( joystick , billentyzet és különböz gombok segítségével), vagy úgynevezett mozgásrögzítéssel hajtható végre . A programozás után a hangsáv és a mozgásparancsok továbbadódnak a karakter mechanikájához, amely elvégzi a mozdulatokat, miközben a zenét (többnyire rejtett) hangszórókon keresztül játsszák.

Alkalmazási területek

A modern animatronikát elssorban téma- és vidámparkokban, vásárokon és néha nagy áruházakban állítják fel. Ezeket azonban a filmiparban is használják. Az 1980-as és 1990-es évek filmjeiben ábrázolt állatok és szörnyek nagy része (például a T-Rex és Godzilla karakterek ) animatronikusok. Nagyon jól ismert példa a Jurassic Park 1993-ból, a filmben bemutatott dinoszauruszok nagy része részben távirányítású animatronikus, részben jelmez színész. A Die Fliege cím horrorfilm fináléjában az animatronic különféle technikai módszereit használva óriási légyszörny mozog. Kilenc bábjátékos üzemeltette a szörny repül modellt.

Az animatronika használata a filmiparban azonban jelentsen csökkent a CGI grafika és hasonló speciális effektus szoftverek rendelkezésre állása miatt . Az, hogy az animatronika használata máshol is csökken, annak köszönhet a modern fiatalok hozzáállása és hozzáállása, akik szórakoztatási igényei és elvárásai meredeken emelkedtek az internet és az okostelefonok miatt . Az animatronikát gyakran "out" -nak és "old school" -nak tekintik. Azonban érdekldés animatronics ben ismét ntt a számítógépes játék sorozat öt éjszakát át Freddy .

Az állatfilmesek, mint például a brit dokumentumfilmes, John Downer, megtéveszten valóságh animatronikát használnak állati formában, beépített kamerákkal és hangszórókkal, hogy közelrl megfigyelhessék és filmezhessenek más állatokat és viselkedésüket. A távirányítású rendszerek szimulálják az állatok természetes mozgásmintáit, és csalit bocsátanak ki.

Lásd még

irodalom

  • Matt Bacon: Nincsenek megkötések: Jim Henson lényboltjának bels története . Macmillan, 1997, ISBN 0-02862-008-9 .
  • John Huntington: Él szórakoztatás vezérlrendszerei . Elsevier, Amszterdam / Boston 2007, ISBN 0-240-80937-8 .
  • Pascal Pinteau: Speciális effektusok: szóbeli történelem . Harry N. Abrams, New York / Virginia 2004, ISBN 0-810-95591-1 .
  • Stephen Prince: Digitális vizuális effektek a moziban: A valóság elcsábítása . Rutgers University Press, New York 2011, ISBN 0-8135-5218-4 .
  • James Egan: 500 tény a videojátékokról, 1. kötet . Lulu.com, Raleigh (Észak-Karolina) 2016, ISBN 1-326-41982-X .

web Linkek

Commons : Animatronics  - képek, videók és hangfájlok gyjteménye

Egyéni bizonyíték

  1. ^ A b Andi Stein, Beth Bingham Evans: Bevezetés a szórakoztatóiparba . Peter Lang, Orlando 2009, ISBN 1-4331-0340-0 , 142. o.
  2. TH Barrett: Lieh tzu . In: Michael Loewe: Korai kínai szövegek: Bibliográfiai útmutató. Berkeley: The Society for the Study of Early China, London 1993, ISBN 1-55729-043-1 , 298-308.
  3. Estelle Shirbon: Da Vinci oroszlán portyázik után ismét 500 éves a Reuters.com , cikket augusztus 14, 2009 (English)
  4. Pascal Pinteau: Speciális effektek . 317-319, 328.
  5. Paul Ekman; Wallace V Friesen: Az arc leleplezése: útmutató az érzelmek felismeréséhez az arc nyomaiból . Englewood Cliffs / Cambridge, New Jersey 2003 (új kiadás), ISBN 0-13-938175-9 , 102-104.
  6. Matt Bacon: Nincsenek kötések. 131-134, 147-150.
  7. ^ John Huntington: Control Systems for Live Entertainment , 101-103.
  8. A jelenethez kapcsolódó tények fedése "Trivia Track", mint különlegesség, amelyet a Blu-ray lemez Die Fliege , 2008, Twentieth Century Fox Home Entertainment bónuszanyaga tartalmaz, a The Walt Disney Company Germany, München terjesztésében
  9. Stephen Prince: Digitális vizuális effektek a moziban . 5., 6., 104. oldal.
  10. James Egan: 500 tény a videojátékokról, 1. kötet . Pp. 24-26.
  11. Terra X: Kémek az állatvilágban a www. ZDF .de

Opiniones de nuestros usuarios

Ivan Fehér

Végre egy cikk a Animatronic, ami könnyen olvasható., Köszönöm ezt a bejegyzést a Animatronic

Rudolf Mező

Végre! Manapság úgy tűnik, hogy ha nem írnak neked tízezer szavas cikkeket, akkor nem örülnek. Uraim tartalomírók, ez egy jó cikk a Animatronic

George Hegedüs

Régen láttam ilyen didaktikusan megírt cikket a Animatronic. Nekem tetszik