A mai világban a Gyurcsek Ferenc olyan témává vált, amely minden korú és hátterű ember számára nagyon fontos és érdekes. Akár személyes, akár szakmai, társadalmi vagy kulturális szinten, a Gyurcsek Ferenc felkeltette a figyelmet, és fontos vitákat és reflexiókat generált. Hatása a mindennapi élet különböző területein érezhető volt, és vitákat váltott ki a következményeiről és következményeiről. Az évek során a Gyurcsek Ferenc különböző formákat öltött, és az adott pillanat körülményeitől és tendenciáitól függően fejlődött, és továbbra is kulcsfontosságú téma maradt a kortárs társadalom számára. Ebben a cikkben alaposan megvizsgáljuk a Gyurcsek Ferenc jelentőségét és életünk különböző területeire gyakorolt hatását, részletes elemzést és betekintést nyújtva, amelyek gondolkodásra és vitára késztetnek.
Gyurcsek Ferenc | |
Született | 1942. november 6.[1] Budapest[2] |
Elhunyt | 2023. augusztus 18. (80 évesen)[3] Budapest[3] |
Állampolgársága | magyar |
Foglalkozása |
|
Iskolái |
|
Kitüntetései |
|
A Wikimédia Commons tartalmaz Gyurcsek Ferenc témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Gyurcsek Ferenc Andor (Budapest, 1942. november 6. – Budapest, 2023. augusztus 18.) magyar szobrász- és éremművész.
Szülei: Gyurcsek Ferenc és Banka Terézia voltak. 1957–1961 között a Képző- és Iparművészeti Gimnáziumban tanult. 1961–1963 között díszítőszobrász-restaurátorként dolgozott. 1963–1968 között a Képzőművészeti Főiskola hallgatója volt, ahol Somogyi József oktatta. 1967 óta kiállító művész. 1971-től Vácon élt. 1972-ben Rómában volt ösztöndíjas.
Érdeklődése a köztéri építészettel szervesen illeszkedő, monumentális szobrászat felé fordult. A köztéri munkák mellett egyre intenzívebben kezdett foglalkozni grafikával és kisplasztikával is. Mind tartalmi, mind formai törekvéseiben a magyar szobrászat forradalmi hagyományaihoz kapcsolódik; a szobor számára ideológiai és erkölcsi igazságok, társadalmi és szociológiai jelenségek megjelenítője. Közösségi alapállásából eredően leginkább a monumentális feladatok érdeklik, a köztéri megvalósítás igénye kisebb méretű munkáinak is jellemzője. Munkásságában kezdetektől fogva fontos helyet foglalt el a munka és a munkás ábrázolása; a kérdéskör keretében leginkább az ember és a munka viszonya foglalkoztatta. Eddig (1985) 10 köztéri művét állították fel.