A mai világban a Benkhard Ágost (festő) minden területen transzcendentális jelentőségűvé vált. A személyestől a szakmai szintig a Benkhard Ágost (festő) érdeklődés és vita tárgya a mai társadalomban. Hatása túlmutat a határokon, és mindenféle elmélkedést és elemzést generált a szakértők és az átlagpolgárok körében. Ebben a cikkben tovább kutatjuk a Benkhard Ágost (festő) jelentését és fontosságát, valamint mindennapi életünkre gyakorolt hatását. Megjelenése óta a Benkhard Ágost (festő) számos tanulmány és vita tárgya volt, amelyek célja, hogy megértsék valódi természetét és a társadalomra gyakorolt hatását. Ebben a szövegben a Benkhard Ágost (festő) különböző perspektíváit és nézőpontjait vizsgáljuk meg azzal a céllal, hogy rávilágítsunk egy mindannyiunkat érintő témára.
Benkhard Ágost | |
Született | 1882. február 16.[1][2][3] Budapest[4] |
Elhunyt | 1961. október 19. (79 évesen)[1][2] Budapest[4] |
Állampolgársága | magyar |
Gyermekei | Benkhard Ágost |
Foglalkozása |
|
Iskolái | Magyar Királyi Mintarajztanoda és Rajztanárképezde (1900–1905) |
Sírhelye | Farkasréti temető (1-1-267) |
A Wikimédia Commons tartalmaz Benkhard Ágost témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Benkhard Ágost[5] (Budapest, 1882. február 16. – Budapest, 1961. október 19.) magyar festő.
1900–1905 között az Mintarajziskola és Rajztanárképzőben tanult, ahol a mesterei Székely Bertalan, Zemplényi Tivadar és Szablya-Frischauf Ferenc voltak. Nyaranta Nagybányán, Fonyódon, Vajdahunyadon és Técsőn alkotott Hollósy Simon mellett. 1904-ben Olaszországba és Németországba ment tanulmányútra, de Párizsban is járt. 1905-től kiállító művész, első alkalommal a Téli Tárlaton mutatkozott be, Önarcképét mutatta be a Műcsarnokban. 1907-ben részt vett a KÉVE alapításában, később elnökévé is megválasztották. Az egyesület budapesti, berlini, düsseldorfi, bécsi, drezdai kiállításait ő rendezte meg. 1904-től 1922-ig a Fővárosi Iparrajziskolában, majd 1922-től 1945-ig a Magyar Képzőművészeti Főiskolán tanított, 1935 és 1937 között pedig rektora volt az intézménynek. 1920-ban megszervezte a Miskolci művésztelepet, ezt 1938-ig, majd 1947 és 1948 között vezette, emellett elnöke volt a Miskolci Művészek Társaságának is. A KÉVE-n kívül tagja volt, a Magyar Arcképfestők Társaságának és a Munkácsy-Céhnek is.
Főleg nagybányai stílusú, plein air tájképeket, portrékat, életképeket és aktos kompozíciókat festett. Gyakori témája volt a magyar népélet és a Matyóföld világa. Munkásságának fontos része volt művészetszervezői tevékenysége is. Művei megtalálhatók a miskolci Herman Ottó Múzeumban és a budapesti Magyar Nemzeti Galériában.